Vacature: twee leden voor de Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht zoekt twee nieuw leden per 1 augustus 2024 ter vervanging van aftredende leden.

Blosse is een vooruitstrevende organisatie die werkt aan het concreet maken van de kernwaarden vertrouwen, groei, vooruitstrevend, eigenaarschap, gemeenschapszin en duidelijk. Dankzij deze gedeelde kernwaarden ontstaat er saamhorigheid die leidt tot betrokkenheid en trots. De belofte voor kinderen die daarbij hoort is: 'Zijn wie je bent en wilt worden, met voor elk kind een passend aanbod'. Het motto ‘zonder relatie geen prestatie’ hangt niet als bordje boven de deur, maar wordt daadwerkelijk binnen alle geledingen van de organisatie toegepast.

De Raad van Toezicht werkt vanuit waardegedreven toezicht. Deze visie en werkwijze is verwoord in de besturingsfilosofie. Dit verlangt een proactieve rol en is gericht op interne en externe samenwerking en reflectie. Door een waardegericht toezicht krijgen de relaties naar de omgeving en stakeholders meer betekenis.

De Raad van Toezicht zoekt twee nieuwe leden per 1 augustus 2024 ter vervanging van aftredende leden.

Ben jij een toezichthouder die beschikt over de volgende competenties?

Algemene competenties

• Beleidsmatig denkvermogen: heb jij zicht op alle voor Blosse van belang zijnde beleidsvelden;
  • Strategisch denkvermogen: heb jij zicht op voor Blosse relevante ontwikkelingen, zowel intern als extern;
  • Visionair denkvermogen: kun jij afstand nemen van de dagelijkse praktijk en je concentreren op hoofdlijnen en langetermijnbeleid en kun je deze koppelen aan de doelstellingen van Blosse?
  • Waardegericht denk- en werkvermogen, waarbij gelijkwaardigheid tussen alle geledingen binnen de organisatie voorop staat.
  • Affiniteit met het onderwijs en/of kinderopvang is een pré.

Specifieke competenties

We zoeken kandidaten die een bijdrage kunnen leveren bij voorkeur op het vakgebied financiën. Daarnaast zijn kennis in het juridische vakgebied en/of de zorg zeer welkom.

Overige specifieke competenties

Verder willen wij onze raad graag aanvullen met toezichthouders die:

• gemotiveerd, betrokken en met gevoel voor humor gezamenlijk op zoek gaat naar en betekenis geven aan de bedoeling van Blosse;
  • ruime ervaring hebben opgebouwd in een (eind)verantwoordelijke of bestuurlijke functie;
  • beschikken over een actief (regionaal) bestuurlijk netwerk en maatschappelijk actief zijn;
  • de grondslag en doelstellingen van Blosse onderschrijven;
  • bekend zijn met de inhoud (issues) van corporate governance en deze onderschrijven;
  • de adviserende en toezichthoudende rol in teamverband kunnen uitoefenen;
  • zich op hoofdlijnen een oordeel vormen over de door het College van Bestuur voorgelegde aangelegenheden en het beleid van de stichting toetsen;
  • een attitude hebben om inhoud te geven aan de klankbordfunctie met het College van Bestuur;
  • een bindende rol kunnen spelen binnen de RvT;
  • in staat zijn om de discussie met elkaar te voeren met respect voor ieders inbreng;
  • proactief zijn in het professionaliseren van de RvT;
  • vanuit de vertegenwoordiging in een commissie in staat zijn een professionele werkrelatie met het CvB op te bouwen en te onderhouden;
  • in staat zijn om als ambassadeur Blosse te vertegenwoordigen.

Overtuigd dat jij degene bent die Blosse in haar ambities ondersteunt?

Reageer dan direct op deze vacature door je motivatie en curriculum vitae te sturen aan bestuurssecretariaat@blosse.nl. De sollicitatietermijn sluit op 8 januari 2024.

De eerste sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 6 en de tweede sollicitatiegesprekken in week 9.

Heb je nog vragen? Kijk op www.blosse.nl voor meer informatie of bel naar 072- 5660200. Vraag naar het bestuurssecretariaat van Blosse, Helen Bot of bel 06-51980614 Johanne Hendriks voorzitter Raad van Toezicht.

No items found.