Kind inschrijven opvangNettokosten berekenenRondleiding aanvragen
Direct regelen
Wennen op de opvang

Wennen op de opvang

Voor jou en je kind betekent de stap naar de kinderopvang wennen aan een nieuwe situatie. Voor kleine kinderen is het vaak de eerste stap buiten de vertrouwde wereld van ouders/verzorgers en familie. We vinden het daarom belangrijk dat de wenperiode een soepele overgang kan zijn van thuis naar de opvang. We nemen daarvoor de tijd en ieder kind kan in zijn/haar eigen tempo en naar eigen behoefte wennen.

Het wennen van kinderen aan de opvang is een belangrijk aandachtspunt. Naarmate een kind beter heeft kunnen wennen, zal het verblijf op de groep positiever verlopen. Kinderen moeten wennen aan het feit dat hun ouders gedurende (een deel van) de dag niet aanwezig zijn. Belangrijk is dat ouders vertrouwen krijgen in de opvang en de pedagogisch medewerkers. We vinden het daarom belangrijk dat de wenperiode een soepele overgang kan zijn van thuis naar de opvang. We nemen daarvoor de tijd en ieder kind kan in zijn/haar eigen tempo en naar eigen behoefte wennen. Om dit proces positief te laten verlopen wordt de nodige tijd en aandacht besteed aan de wenperiode, zowel door de pedagogisch medewerkers als door de ouders. Je kunt er dan ook niet voor kiezen om je kind niet te laten wennen.

Wenprocedure

Voordat je kind op het kinderdagverblijf komt, gaat het eerst wennen. Bij het kinderdagverblijf zijn er twee halve dagen als wendagen ingepland van 9.00 tot 13.00 uur. Deze dagen worden ingepland in overleg met jou door de pedagogisch medewerker.

Je betaalt alleen voor de exacte wentijden: 8 uur wordt extra in rekening gebracht in de maand waarin het contract start.

Veelgestelde vragen

Is er een intakegesprek voordat het opvangcontract ingaat?

Ongeveer een maand voor de plaatsing word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek met één van de pedagogisch medewerkers van de groep waarin jouw kind geplaatst wordt. Het intakegesprek vindt plaats op de desbetreffende locatie op een rustig moment binnen het dagprogramma. De pedagogisch medewerker vertelt in dit gesprek alles over de gang van zaken binnen het kinderdagverblijf. Je krijgt een indruk hoe een dag op het kinderdagverblijf eruit ziet en wat de gewoontes en regels zijn. Ook vragen we je naar jouw kind met zijn/haar gewoontes of bijzonderheden. Bij baby’s volgen wij in overleg een individueel voedings- en slaapschema, dat aansluit op de situatie thuis.

Is er een intakegesprek voordat het opvangcontract ingaat?

Ongeveer een maand voor de plaatsing word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.

Schoolvakanties

Sluitingsdagen

Hoe werkt het bij Blosse?

Lees alles over onze dienstverlening

Voorkeuren

Altijd actief

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.